گشت و گذار های تجاری

گشت و گذار های من در پاساژ و مجتمع تجاری و بیمه و روانشناسی

گشت و گذار های تجاری

گشت و گذار های من در پاساژ و مجتمع تجاری و بیمه و روانشناسی

در این وبلاگ اطلاعاتی در مورد تجاری سازی روابط با آدم های دیگر توضیح داده خواهد شد.

  • ۰
  • ۰

غار نمکدان قشم

غار نمکدان قشم


از استان های جنوبی کشور ایران ، هرمزگان می باشد که در شمال تنگۀ هرمز قرار دارد. این استان جاذبه های بسیاری زیبایی را دارا می باشد که با یک روز سفر قادر به دیدن تمام آن نیستند. یکی از این جاذبه ها ، غار نمکدان و گنبد نمکی می باشد .
نمک های استخراج شده از این غار از بهترین نوع های نمک می باشد . 
موقعیت جغرافیای غار نمکدان 
غار نمکی جزیرۀ قشم از زیباترین جاذبه های گردشگری هرمزگان می باشد . رگه های سفید نمک که بر بدنۀ کوه وجود دارد ،زیبایی خاصی را ایجاد کرده است .این غار نمکی در 90 کیلومتری شهر قشم می باشد و در انتهای جنوب غربی جزیره یک کوه گنبدی شکلی وجود دارد .این غار در فاصلۀ 2 کیلومتری ساحل جاده، همجوار می باشد .اگر اهل گردش و پیاده روی هستید حتماً به این غار سر بزنید 
داخل این غار به ویژه در اعماق آن نوری وجود ندارد و برای دیدن استالاکیت های بلورین نمک لازم است چراغ قوۀ پر نور همراه خود داشته باشید .سقف  این غار را قندیل های مرمرین و بلورین که در شکل های مختلف، آن را پوشانده است .
در کف این غار ، جریان هایی از آب و نمک وجود دارد که منظرۀ زیبایی را ایجاد کرده است  .به علت وجود رطوبت و نفوذ آب باعث چکیده شدن آب نمک اشباع شده بر قندیل ها شده و این قندیل های به هم پیوسته را ایجاد نموده است و در دل کوه یک جریان آب دائمی زیر زمینی وجود دارد  و راه را به بیرون غار می کشاند در خارج این غار یک حوضچه ای به رنگ سفید وجود دارد، که آبی که از دل کوه بیرون می آید  در درون این حوضچه جمع می شود و مانند یک چشمه نمک در دل کوه نمایان می باشد .بعضی مواقع آب نمکی که در داخل غار وجود دارد ،مانند یک آینه تصاویر را منعکس کرده و منظرۀ زیبایی را نشان می دهد. سطح اصلی این چشمه  سرخ رنگ بوده و رسوبات گل افرا ( خاک نسوز) می توانید مشاهده نمائید و این رسوبات حاوی اکسید آهن و هماتیت می باشد .
بررسی بر روی نمک های غار 
نمک های این غار خاصیت دارویی داشته و از آن به عنوان طب ، مخصوصاً برای ورزشکاران حرفه ای ، به صورت کپسول استفاده می شود . ترکیبات نمک از منیزیم است . بر اساس تحقیقات زمین شناسان دانشگاه شیراز و  کشور چک این غار از طولانی ترین غارهای جهان می باشد. که طول آن 6400 متر می باشد و بر اساس تحقیقات سن نمک های این غار تقریباً به 570 میلیون سال پیش بر می گردد . البته که گنبد های نمکی و پیدایش آن ها جدید و جدیدتر می باشند .
نحوۀ پیدایش نمک های غار 
نمک های این غار در گذشته یک لایه بودند که با گذشت زمان به دلیل خاصیت شناوری که دارند وزن حجمی آن ها از وزن سنگ های اطراف آن کمتر بوده و آن ها را کنار زده و به سمت بالا حرکت کرده اند و لایه های نمکی آن با گذر زمان برآمده شده و تحت اثر خاصیت های شناور قرار گرفته اند 
این غار جزئی از ثروت ملی کشورمان است و لازم است در حفظ و نگهداری آن تلاش کنیم و از آن ها حفاظت کنیم.

وقتی شما تصمیم داشته باشید که از جزیره زیبا و شگفت انگیز قشم دیدن کنید باید الزامات آن را هم بدانید. در کنار تمام مسائل حفاظتی که برای خود در سفر داخلی رعایت می کنید، باید بدانید که گاهی حوادثی رخ می دهد که سفر را تحت الشعاع خود قرار می دهد. چطور جلوی زیان مالی ناشی از حوادث را بگیریم. این کار با بیمه حوادث امکان پذیر می شود و شما با پرداخت حق بیمه ناچیزی می توانید در طول سفر به قشم خودتان را بیمه کنید.
 

  • ۹۹/۱۲/۰۶
  • بیمه سامان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی